۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۱۸

همزمان با هفته کودک انجام می‌شود؛

برگزاری نشست تأثیر عزت‌نفس در زندگی فردی و اجتماعی کودکان

برگزاری نشست تأثیر عزت‌نفس در زندگی فردی و اجتماعی کودکان

ششمین نشست هم‌اندیشی کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان با هفته کودک به «تأثیر عزت‌نفس یا فقدان آن در زندگی فردی و اجتماعی کودکان» اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ ششمین نشست هم‌اندیشی کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌مناسبت بازگشایی مدارس و گرامی‌داشت هفته ملی کودک با موضوع «تأثیر عزت‌نفس یا فقدان آن در زندگی فردی و اجتماعی کودکان» روز شنبه ۱۴ مهر در کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

در این نشست سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط عمومی و امور ‏‏بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و روان‌شناس کودک و جمعی از معلمان مدارس و مربیان مراکز کانون پرورش فکری و دست‌اندرکاران حوزه کودک و نوجوان حضور دارد.

عزت‌نفس یا احساس ارزشمند بودن، یک نیاز اولیه برای همه‌ی انسان‌ها به شمار می‌رود. تصوری که ما از خودمان پیدا می‌کنیم و احساس و نظری که نسبت به خودمان داریم، از مجموعه‌ی افکار، احساس‌ها، عواطف و تجربه‌های ما در طول زندگی نشات می‌گیرد و در سوی دیگر احساس ما نسبت به خودمان، به‌طور مستقیم بر افکار، گفتار و اعمال ما تاثیر می‌گذارد.

اعتماد به توانایی خود در اندیشیدن و اعتماد به توانایی خود در کنارآمدن با چالش‌های زندگی، رابطه‌ی مستقیمی با احساس درونیِ عزت‌نفس در ما دارد. اما به راستی سرچشمه‌های اصلیِ داشتن یا نداشتن احساس عزت‌نفس از کجاست و چگونه می‌توان این احساس را از کودکی در کودکان و نوجوانان به وجود آورد و تقویت کرد؟

در همین حال کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری فهرستی از کتاب‌های کودک را که با موضوع «عزت نفس» است را به پژوهشگران و علاقه‌مندان به این حوزه معرفی می‌کند.

کلاغ خنزر پنزری، غازی که نمی‌خواست غاز باشد و موش سر به هوا هر سه از انتشارات کانون پرورش فکری، شنگال و تک خال هر دو از انتشارات فاطمی، نقطه از انتشارات علمی و فرهنگی، همه ما یک اثر هنری هستیم از انتشارات منظومه خرد، المر از انتشارات مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودک، تو بی‌نظیری از انتشارات مهرسا، از دست این موهای فرفری، جیرجیرک طبل زن و کرم شب‌تابی که نور نداشت هر سه از انتشارات نردبان و تخم‌مرغ خوب از انتشارات سفیدسار عنوان‌های این کتاب‌ها است.

برنامه مورد اشاره شنبه ۱۴ مهر از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان خالداسلامبولی، پلاک ۲۴، مجتمع فرهنگی هنری شهید ملک‌شامران کانون پرورش فکری برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به حضور در آن می‌توانند در اسکای روم به نشانی https://live.kpf.ir/ch/lib با گزینه مهمان وارد شوند یا این نشست را از طریق کانال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نرم‌افزار شاد به نشانی https://shad.ir/kpf_live به‌صورت برخط دنبال کنند.

کد خبر 6243143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha